دیسک و صفحه کلاچ چیست؟
دیسک کلاچ بخشی از سیستم گیربکس خودروست، این دیسک به صورت حلقوی بوده و در درون پوسته کلاچ توسط چندین خار، فنر کلاچ و زبانه ثابت شده است، این قطعه همچنین قابلیت حرکت طولی داشته و با فشرده سازی فنر کلاچ میتواند از صفحه کلاچ جدا شود. صفحه کلاچ را میتوان مهمترین قطعه سیستم کلاچ دانست؛ چراکه حرکت لازم برای سایر قسمتها را فراهم میکند. صفحه کلاچ به صورت دایره ای بوده و هر دو سطح آن دارای ضریب اصطکاک بالایی است که این ضریب بالا به خاطر لنتهایی است که روی صفحه را پوشانده اند. توجه کنید که صفحه کلاچ یک قطعه مصرفی بوده و در گذر زمان دچار فرسودگی شده و لذا نیاز است که هر از چند گاهی تعویض شود. با این وجود برخی عوامل باعث مصرف و فرسودگی زودرس صفحه کلاچ میشوند. در ادامه به بیان برخی از این عوامل می پردازیم. دیسک و صفحه برلیانس H220
عوامل خرابی دیسک و صفحه کلاچ
- نیم کلاچ کردن طولانی مدت
- رها کردن ناگهانی پدال کلاچ
- رانندگی پرفشار در سربالاییها
- حمل سرنشین یا بار زیاد
زمان تعویض صفحه کلاچ چیست؟
- صدا دادن به هنگام تعویض دنده
- عدم تناسب افزایش دور موتور و افزایش سرعت خودرو
- افت توان و شتاب خودرو
- از دست رفتن حالت ارتجاعی پدال و خشک و سفت شدن آن
- پرتاب پا به سمت عقب هنگام رها کردن پدال کلاچ
- لرزش موتور و اتاق خودرو به هنگام شروع حرکت از حالت توقف. دیسک و صفحه برلیانس H220
دیسک در ماشین به چه معناست؟
ترمز دیسکی نوعی ترمز است که از کالیپرها برای فشار دادن جفت لنت ها بر روی دیسک یا روتور برای ایجاد اصطکاک استفاده می کند. این عمل چرخش شفت مانند محور خودرو را کند می کند تا سرعت چرخش آن کاهش یابد یا ثابت بماند. انرژی حرکت به گرمای اتلاف تبدیل می شود که باید پراکنده شود.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.