فردی را تصور کنید که در یک حالت نامتعادل در حال راه رفتن روی یک لبه باریک است. این شخص یا باید به جایی تکیه دهد و یا با متمایل شدن به چپ و راست، باید به نوعی تعادل خود را حفظ کند. یک خودرو نیز همانطور که از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است، از تکیهگاههای گوناگونی نیز بایستی برخوردار باشد. اتومبیل در واقع یک پازل از بخشهای مختلف ثابت و متحرک است و هر کدام از این بخشها، روی دیگری سوار است. به همین خاطر باید تکیهگاههایی در خودرو وجود داشته باشد که هم وزن آنها را تحمل کند و هم لرزش آنها را بگیرد. دسته موتور مهمترین و شناختهشدهترین تکیهگاه درون یک خودرو است. دسته موتورها در بالا و پایین و یا دو طرف یک موتور قرار میگیرند و چون پیشرانه را به شاسی ارتباط میدهند، از لرزش و تکان خوردن آن نیز جلوگیری میکنند. اما ببینیم این دسته موتورها چه انواعی دارند و از چه قسمتهایی تشکیل میشوند.
ضربه گیر دسته موتور :
قطعه لاستیکی ضربه گیر دسته موتور در خودروها وظیفه تحمل وزن موتور خودرو را بر عهده دارد. دسته موتورها دارای انواع مختلفی هستند که البته دو نوع از آنها بیشتر از بقیه بر روی خودروهای معمولی نصب میشود و استفاده از این دو نوع رایجتر میباشد. این دو نوع دسته موتورهای لاستیکی و دسته موتورهای هیدرولیکی هستند و هر کدام ویزگیهای خاص خود را دارند. دسته موتورهای لاستیکی دارای قیمت پایینتر و ساختار سادهتری میباشند. دسته موتورهای لاستیکی دارای ابعاد مختلفی بوده و همچنینی نیازی به نگه داری ندارند.
جنس لاستیکی این دسته موتورها دارای قابلیت ارتعاش و ضربهگیری است و به همین دلیلی تکانها و ضربات موتور و گیربکس را جذب میکنند.
ضربه گیر صنعتی چیست ؟ :
مزایا: هنگام استفاده از یک ضربه گیر یا دمپر
۱. مقاوم در برابر روغن مقاوم در برابر حرارت مقاومت در برابر سایش خوب
۲. تجهیزات تولیدی وارداتی ، فناوری تولید عالی
۳. بازرسی دقیق کیفیت ساخت
۴. حفاظت از محیط زیست ، غیر سمی.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.