چراغهای خطر
اتومبیلسازان در راستای طراحی سیستم روشنایی خودرو، چراغهای خطر را هم ساختهاند. این چراغها قرار است که در شرایط خاص مثل نور کم، بارندگی، تاریکی، مه، تغییر در حالت و حرکت خودرو و…، به دیگران این پیام را منتقل کند که این خودرو در این موقعیت حضور دارد. چراغهای خطر روی بدنه و عقب خودرو نصب میشود. در هر سمت اتومبیل یکی از آنها را نصب میکنند. حالا در بعضیها کاسه چراغ مستقل دارد و در بعضیهای دیگر با چراغ ترمز، یکجا واقع شده است. این دیگر در اختیار سازنده است که چه مدلی را مناسب طراحی اتومبیلش میداند. طلق استفاده شده در این چراغها قرمز رنگ است. اگر هم طلق بیرنگ به کار رفته باشد، سعی میکنند حبابی قرمز رنگ دور چراغ طراحی کنند تا نور قرمز بگیرند. پروژکتور عقب چپ x33
نکته بعدی هم اینجاست که تلق چراغهای عقب خودرو در بخشی از خودروها یکپارچه طراحی شده که زیبایی خاصی به آن میبخشد. در بعضی دیگر از خودروها نیز هر چراغ طلق خودش را دارد.
چراغهای ترمز
یکی از حیاتیترین چراغهای خودرو را باید چراغ ترمز آن بدانیم. اگر پلیس بفهمد که چراغ ترمز شما اشکال دارد، حتما برخورد تندی با شما خواهد داشت. شما وقتی که در سرعتهای مختلف و با فاصلههای مختلف نسبت به خودروهای دیگر حرکت میکنید، تنها راه درک اینکه ماشین جلویی چه رفتاری دارد، استفاده از چراغ ترمز است. در غیر این صورت در حالی که ماشین جلویی ترمز میکند، شما متوجه نشده و با همان سرعت تصادف خواهید کرد. این چراغها از لحظه اقدام به ترمز تا پایان آن روشن میمانند. پروژکتور عقب چپ x33
این چراغها در بخش عقب خودرو تعبیه شده و یک یا دو عدد هستند. طلق یا عدسی پیرامون این چراغ قرمز رنگ است. اگر هم طلق بیرنگ داشته باشند، باید لامپشان حباب قرمز رنگ داشته باشد تا بتوانند نور قرمز رنگ بگیرند.
نکته دیگر این است که در ماشینهای جدید، چراغ سومی هم به طراحی چراغهای ترمز اضافه شده است که در پایین شیشه عقب خودرو، وسط آن تعبیه شده است. بدین وسیله دید خودروهای عقب نسبت به ترمزهای ناگهانی شما بیشتر خواهد بود و این به امنیت بالاتر سرنشینان خودرو کمک میکند.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.