شماره تماس :

لوله بخاری ۵۳۰مدلA21-130 350

در تمام خودروها ۴ شلنگ اصلی برای آب رادیاتور وجود دارد که شامل شلنگ بالایی و پایینی رادیاتور و شنلگ‌های ورودی و خروجی رادیاتور بخاری می‌شوند. شلنگ‌های دیگری نیز برای آب رادیاتور در خودرو وجود دارند ولی این ۴ شلنگ اصلی را باید حداقل هر ۱۰ سال عوض کرد تا از ترکیدن، باد کردن و از دست دادن آب رادیاتور بدون اطلاع شما و در نهایت جوش آوردن و خراب شدن موتور، جلوگیری کرد. لوله بخاری ۵۳۰مدلA21-130 350

آشنایی با بخاری خودرو

تمامی اتومبیل‌های جدید دارای سیستم سرمایشی ‌(کولر) و سیستم گرمایشی(بخاری) هستند و با ورود به فصل‌های سرد سال درجه تنظیم حرارت سیستم تهویه خودرو توسط رانندگان به روی بخاری خودرو تغییر وضعیت داده می‌شود. انرژی گرمایی که توسط موتور اتومبیل تولید می‌شود از طریق دریچه‌ها به داخل اتاق خودرو هدایت می‌شوند. استفاده از بخاری ماشین هیچ‌گونه مصرف اضافه‌ای را برای خودرو در بر نخواهد داشت و فقط هدایت انرژی گرمایی توسط باتری خودرو از طریق دریچه وارد اتومبیل می‌شود.

بنابراین اگر شما از بخاری خودرو برای گرم کردن فضای اتومبیل استفاده نکنید این انرژی گرمایی تولید شده توسط موتور، بدون هیچ استفاده‌ای هدر می‌رود.

آشنایی با نحوه کار بخاری خودرو

شاید این سوال در ذهن شما باشد که بخاری خودرو چگونه کار می‌کند؟ گرمای موتور چگونه به وجود می‌آید؟ گرمای موتور چگونه به داخل اتاق منتقل می‌شود؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت که گرمای موتور که منبع اصلی بخاری اتومبیل به‌شمار می‌آید از طریق آب موتور تامین می‌شود.

همانطور که گفته شد، هیچ‌گونه انرژی اضافی برای بخاری خودرو استفاده نمی‌شود و همین موضوع سبب شده است تا خودروهای قدیمی چون پیکان با وجود نداشتن کولر از سیستم گرمایشی برخوردار هستند. مایع خنک کننده‌ (آب موتور) که در موتور خودرو در جریان است، گرمای موتور را جذب کرده و با گردش در مسیر عبور با لوله‌های رادیاتور برخورد می‌کند و این گرمای آب موتور به دیوارهای رادیاتور منتقل می‌شود. لوله بخاری ۵۳۰مدلA21-130 350

عمل هدایت گرما به داخل اتاق خودرو از طریق دمنده بخاری‌ انجام می‌شود و انرژی خود را از باتری خودرو تامین می‌کند و با داغ شدن دیواره رادیاتور و راه‌اندازی دمنده، می‌توانید به راحتی تنظیم ورود هوای گرم به داخل اتاق خودرو  را در اختیار بگیرید. به طور کلی نحوه کار بخاری خودرو شامل مراحل زیر است:

  1. جذب گرمای موتور توسط آب رادیاتور و داغ شدن دیواره رادیاتور
  2. جریان بخشی از آب رادیاتور در محفظه مخصوص گرمای بخاری
  3. انتقال و هدایت گرما از طریق کانال‌های تعبیه شده با استفاده از دمنده بخاری
اجزاء تشکیل‌دهنده بخاری خودرو

همانطور که گفته شد، سیستم تهویه اتومبیل شامل سیستم سرمایشی و گرمایشی است و بخاری خودرو به عنوان سیستم گرمایی از اجزایی تشکیل شده است که عبارتند از:

  • بوستر بخاری
  • رادیاتور خودرو
  • دریچه تقسیم کننده هوا (دمپر)
  • اهرم دریچه‌های تقسیم هوا
  • شیر قطع و وصل آب رادیاتور برای خروج و ورود

بنابراین آسیب به هر یک از این اجزاء تشکیل‌دهنده بخاری سبب اختلال در عملکرد سیستم بخاری خودرو می‌شود و  به منظور کارکرد صحیح باید مشکل را عیب‌یابی و برطرف کرد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لوله بخاری ۵۳۰مدلA21-130 350”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *