برای ایجاد خنک کاری بهتر سیستم رادیاتور در بیشتر سپرها توری زیر آن تعبیه میشود که باعث و ورود بهتر هوا و در نتیجه خنک شدن بهتر موتور میشود. حالتهای خاص توری زیرسپربستگی به نوع طراحی شرکت سازنده آن دارد. جلو پنجره ۱۱۰خندان
وقتی از جلو به یک ماشین نگاه میکنید دقیقا چه چیزی میبینید؟ یه جفت چراغ متقارن که وسط اونها یه پلاستیک پلیکربن قرار گرفته؟ یا در اصل تو عمق این بدنه یه چهره توی سرتون شکل میگیره که داره با چراغها یا همون چشمهاش به شما نگاه میکنه؟
قاعدتا اجزای بیرونی ماشین، نقش مهمی رو در رابطه با عملکرد فنی خودرو دارند، اما همه ما این رو میدونیم که خودوری شخصی همیشه چیزی بیشتر از یه وسیله برای جابجایی بوده و ماشینها هر کدوم با دارا بودن شخصیت خاص خود، پیامهای متفاوتی رو از خودشون ساطع میکنن. در این باره موارد زیادی هستن که مؤثر باشند. اما ظاهر خودرو برای رسوندن این پیام حرف اول رو میزنه و بیشتر از هرچیزی در ظاهر خودرو، طرح جلو پنجره یا گریل میتونه در این باره موثر واقه بشه و حتی از همین طریق خریدارها و مخاطبهای خاص و هدف خودش رو جذب کنه.
چهره خودرو
طراحی و ساختار ذهن ما آدمها به گونهای هست که چهرههای آشنا رو تشخیص بدیم و به اونها اعتماد کنیم. این قابلیت غریزی در اصل برای این هست که ما در امان باشیم و بتونیم قصد و غرض افراد دیگه رو برای ارتباطهامون تشخیص بدیم. حالا دقیقا همین پروسهای که در ناخودآگاهمون تجربه میکنیم، هنگام مواجه شدن با ماشینها هم به سمتمون میاد.
جلو پنجره نقش مهمی رو در رابطه با عملکرد فنی خودرو بر عهده داره. به خصوص در رابطه با خنککردن موتور و رادیاتور که از گرمای بیش از حد یا همون داغ کردن ماشین جلوگیری بشه. اما امروزه طراحی جلو پنجره ماشین، بیشتر از اینکه جنبه فنی داشته باشه به هدف طراح درباره ظاهر خودرو مربوط میشه. جلو پنجره ۱۱۰خندان
چرا ماشینها به جلو پنجره نیاز دارند؟
در کنار عملکردهای واضحی مثل خنک شدن موتور و تهویه، جلو پنجره میتونه کاربردهای مفید دیگهای هم داشته باشه. مثلا شبکهی گریل میتونه به عنوان جایی برای مخفی شدن دوربینها در نظر گرفته بشه. در طراحی برخی از شرکتها مشاهده کردیم که از جلو پنجره استفادههای بهینهای در جهت سیستم جلو گیری از تصادف صورت گرفته و در برخی دیگر از ماشینها آپشنهای کمکی آف-رود رو در ناحیه جلو پنجره مشاهده کردیم. اما بیشتر از هر مورد دیگهای جلو پنجره نقش اساسی خودش رو در زمینه طراحی ظاهر و به بیان بهتر امضای برند کمپانی بر روی بدنه خودرو ایفا میکنه و این مورد بیشتر از هر چیز دیگهای میتونه خریدارهارو به خودش جذب کنه.
تاثیر جلو پنجره در عملکرد فنی
جلو پنجره از جهات زیادی میتونه در بهبود بخشیدن به عملکرد فنی خودرو مفید باشه. عوامل زیادی مثل ارتفاع و عرض، جایگیری جلو پنجره، موقعیت نسبت به موتور، شیب و غیره همگی میتونن تاثیرهای زیادی رو در رابطه با تهویه، سیستم سرمایش موتور و حتی ایرودینامیک خودرو داشته باشن و بازدهی خودرو رو بالا ببرند. البته امروزه شرکتهای هستند که جلوپنجره رو به حالت تطبیقی طراحی میکنند. به طوری که در سرعتهای مختلف نسبت به نیاز دمایی خودرو، جلو پنجره به میزان لازم، به طور خودکار باز یا بسته میشه. این تکنولوژی رو میتونیم در ماشینهای سری جدید بی ام دابلیو مشاهده کنیم. جلو پنجره ۱۱۰خندان
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.