در خودروهایی که چرخ های عقب به عنوان چرخ های متحرک هستند, از د و اجزا انتقال دهنده برای انتقال قدرت از موتور و گیربکس به چرخ ها استفاده می شود. در خودروهایی که چرخ جلوی متحرک دارند,اکسل به صورت مستقیم به گیربکس متصل می باشد و این در حالی است که در خودروهای دیفرانسیل عقب,دو دیفرانسیل و دو دیفرانسیل اتوماتیک اینگونه نیست. متناسب با مدل خودرویی که خریداری کرده اید ممکن است دارای دو پولوس و یک دیفرانسیل و یا در خودروهای دو دیفرنسیل اتوماتیک دارای یک دیفرانسیل عقب و یک دیفرانسیل جلو باشد. کاسه نمد عقب دیفرانسیل
در این سیستم هااز پلوس ها برای انتقال قدرت از گیربکس به چرخ ها استفاده می شود و این در حالی است که با یکدیگر کاملا متفاوت بوده و تنها شباهت های کوچکی با هم دارند. هر دیفرانسیل دو کاسه نمد داشته و یک شفت کوتاه که به چرخ دنده درون دیفرانسیل و خروجی فلنج متصل شده است.کاسه نمد نیز به پلوس متصل می شود.
هر کاسه نمد دارای یک واشر است تا با استفاده از آن از عدم نشتی روغن از دیفرانسیل و کاسه نمد اطمینان حاصل شود. با توجه به ساخت خودرو شما می توانید فقط دارای یک کاسه نمد در عقب و یا دو کاسه نمد باشید.
به خاطر داشته باشید که
- واشرهای لاستیکی کاسه نمد به مرور زمان تحلیل رفته و سرانجام نیاز به تعویض پیدا میکند.
- نشتی کاسه نمد در هر دوره سرویس خودرو باید مورد بررسی قرار گیرد.
- کمبود روغن در دیفرانسیل موجب آسیب رسیدن به چرخ دندهها میشود. کاسه نمد عقب دیفرانسیل
چگونگی تعویض یا تعمیر آن
- خودرو توسط جک بلند شده، پلوس جدا میگردد و سپس کاسه نمد آسیب دیده جدا میشوند.
- کاسه نمد نصب میشود و پلوس دوباره بسته شده و خودرو از روی جک پایین میآید.
- خودرو را روشن کرده و به منظور تست عملکرد مناسب فرمان مورد آزمایش قرار میگیرد.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.