محل اتصال کاربراتور با منیفولد و منیفولد با سرسیلندرها در پیشرانههای کاربراتوری و محل اتصال منیفولد با سرسیلندر در پیشرانههای انژکتوری با واشرهای آببندی کاملا پوشیده میشود تا هیچ هوایی به داخل درز نکند. درصورت آسیبدیدگی یا استهلاک این واشرها هوا میتواند از محل آسیبدیده به داخل پیشرانه نفوذ کند.
از آنجایی که وظیفه تنظیم درصد ترکیب سوخت و هوای ورودی برعهده مجموعه سیستم سوخترسانی انژکتور و یا کاربراتور است، ورود هرگونه هوای اضافی خارج از کنترل سیستم سوخترسانی موجب برهم خوردن ترکیب دقیق سوخت و هوا و درنتیجه آن عملکرد بد پیشرانه و افت توان آن خواهد شد. هرچند وقوع این اتفاق بسیار نادر است اما نادر بودن آن موجب گمراهی مالک یا مکانیک خودرو میشود چراکه برهم خوردن تنظیم کاربراتور اولین و خرابی واشر منیفولد آخرین چیزی است که به آن مشکوک میشوند.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.