آرم یا لوگو خودرو
میگویند آرم اتومبیلهای جهان با ما حرف میزنند و نشانههایی از فرهنگ بومی خودشان را به ما گوشزد میکنند و به قول طراحان و گرافیستها واژه لوگو از واژه یونانی (logos) به معنای «زبان» مشتق شده است. در واقع اینگونه است که لوگو یک نماد و علامت بوده و نمایانگر یک سازمان و محصول هم هست و معادل فارسی «لوگو» را «نشانه» قرار دادهاند و نشانهها ممکن است حرف، عدد، تصویر، طرح گرافیکی یا ترکیبی از آنها باشند. آرم ام وی ام۵۳۰
یک آرم نمایانگر حجم زیادی از اطلاعات است که در بیان بصری، متراکم و فشرده شده است؛ به همین دلیل در طول تاریخ، از نمادها و نشانهها که دارای هویتی بصری هستند، به عنوان ابزاری برای ایجاد ارتباط استفاده شده است. نشانه یک سازمان باید مروج بصری آن باشد؛ هویتی که به آسانی و به سرعت قابلتشخیص باشد.
بر اساس تحقیقات، لوگوی یک نشان (برند)، یکی از مهمترین عناصر خارجی دیداری برای مشتریان است؛ از این رو صاحبان کسبوکار سعی میکنند برای جلبنظر مشتریان، هرچه بیشتر به زیبایی عناصر دیداری نشان (برند) خود توجه کنند. در طراحی نشان خودرو باید به رنگ، قالب و دیگر اجزای آن توجه کرد؛ زیرا هر یک از آنها معنا و مفهوم خاص خود را به مخاطبان منتقل میکنند و تاثیر خاص خود را بر آنها میگذارند؛ برای مثال، بر اساس تحقیقات انجام شده، دیدگاه افراد به شکل کلی لوگوها کاملا متفاوت است و در ذهن مخاطبان، لوگوهای گرد یا زاویهدار معانی مختلفی پیدا میکنند. آرم ام وی ام۵۳۰
افراد لوگوهای گرد را نشاندهنده تعامل و ارتباط میان محیط و داخل میدانند. گردی با نزدیک بودن، صمیمی بودن و هماهنگی ارتباط دارد. در مقابل، اشکال زاویهدار نشاندهنده انرژی، محکم بودن و قدرت هستند. لوگوی مطلوب فرهنگهای مشرق زمین، گرد است و در فرهنگ غربی لوگوهای زاویهدار بیشتر مورد توجه قرار میگیرند. بسیاری از صاحب نظران بر این عقیدهاند که با جهانی شدن برندها، گرایش عمومی بیشتر به سمت و سوی طرحهای مشرق زمین سوق پیدا کرده است و طبق تحقیقات، ۶۸ درصد شرکتها تمایل دارند تا لوگویشان را از شکل زاویهدار به گرد تغییر دهند.
آرم خودروهای ام وی ام
نسل خودروهای ام وی ام همچون MVM110، MVM315، MVM530، MVM550، X22، X33، X55 و انواع مختلف چری آریزو (Chery Arrizo) نیز از دیگر اتومبیلهای چینی پرطرفدار هستند که با استقبال بسیار خوبی در ایران مواجه شدند و فروش بالایی داشتند. آرم اتومبیلهای نسل MVM به دو شکل تایپوگرافی از نام برند (MVM) و ترکیب شکل هندسی بیضی به همراه حرف V به صورت برعکس طراحی شده است که این دو آرم در قسمت جلو و عقب اتومبیلهای MVM دیده میشوند.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.