مخزن آب رادیاتور اصلی جک s5 مدل ۱۳۱۱۱۰۰u1510 :
خودروها دارای یک مخرن انبساطی expansion tank برای نگهداری آب اضافی که در اثر منبسط شدن تولید شده است می باشند . مخزن انبساطی معمولاً از جنس پلاستیک است واز طریق لوله سرریز overflow tube به رادیاتور متصل شده است .
البته همه خودروها دارای مخزن سرریز نیستند اما داشتن این مخزن می تواند برای سیستم خنک کننده مفید باشد بدون آن آب رادیاتوری که منبسط و داغ شده است از طریق لوله سرریز به بیرون از خودرو ودر خیابان ریخته می شود.
ولی داشتن منبع انبساط یا همان مخزن سرریز می تواند این آب اضافی را نگه دارد و تا هنگامی که موتور دوباره سرد شد و سطح آب رادیاتور آن پائین رفت آن را مجدداً به رادیاتور برگرداند.
یکی دیگر از کارهای که این مخزن سر ریز انجام می دهد این است که می تواند حبابهای هوایی را که در آب رادیاتور جمع شده است را خارج می کند . و به این جهت امکان جذب سریعتر گرما را می دهد.
بعلاوه وقتی که خودرو مخزن سرریز داشته باشد رادیاتور همیشه پر از آب است و سطح آبش کاهش پیدا نمی کند.
به هنگام کار کردن موتور تنها آن میزان آب که لازم است بعد از گرم شدن به رادیاتور می رود و دوباره به موتور برمی گردد تا مجدداً گرما را جذب کند هنگامی که موتور خنک است بعلت بسته بودن سیستم ایجاد مکش می کند و این مکش باعث می شود که بخشی از آب مخزن سرریز به درون سیستم خنک کننده مکیده شود.
از شبکه اجتماعی ما دیدن فرمایید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.