مهره آب ام وی ام ۳۱۵ :
برای کنترل دمای آب داخل سیلندر یا در مدار سیستم خنک کننده اتومبیل از فشنگی ها در دماهای مختلف استفاده می شود ، وظیفه ی فشنگی برقراری جریان برای روشن شدن فن رادیاتور یا اعلام درجه ی آب به سیستم کنتزل موتور ECU و یا کنترل دمای آب داخل مدار موتور می باشد ، رنگ های مختلف فشنگی ها تنها برای مشخص شدن درجه ی حراراتی است که فشنگی به آن درجه حساسیت دارد و عمل می کند.
نحوه عملکرد سنسور دمای آب
این سنسور که عموما به نام فشنگی آب نیز شناخته می شود یک مقاومت از نوع NTC (Negative Termal Coefficient ) می باشد . این نوع مقاومت ارتباط و تاثیر پذیری مستقیم با دما دارد به نحوی که اگر دمای پیرامون آن افزایش یابد ، مقاومت آن کاهش می کند. روش کار این سنسور به این شکل است که ECU ولتاژ ورودی به سنسور می دهد( ۵ ولت ) و سنسور بر اساس مقاومتی که در آن لحظه دارد که وابسته به دما است ، ولتاژ خاصی را به ECU بر میگرداند که هر ولتاژ تعریف خاصی دارد و بیانگر دمای خاصی است .
از شبکه اجتماعی ما دیدن فرمایید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.